tiistai 26. helmikuuta 2013

Tärkeintä ei ole määränpää, vaan matka



Lääkärin ammatti on kyllä siltäkin kannalta ajatellen mulle hyvä, että mä tahdon aina vaan jatkaa ja jatkaa kehitystä ja oppimista. Voittaminen ja se tietty hetki, jolloin huomaat onnistuneesi, on tietysti hienoa, mutta toisaalta itse ainakin nautin enemmän siitä itse työnteosta. Se tunne, kun huomaa päässeensä kondistavoitteeseensa tai vaikkapa sisään lääkikseen, on varmasti mahtava. Mutta sitä kestää vain hetken, ja se, mitä mieleen jää, tapahtuu matkalla siihen. Päämääriä jahdataan jahtaamisen vuoksi, perille pääseminen on toissijaista. Kuten aiemminkin kirjoitin, täytyy muistaa ajatus siitä, että unelmia ei saavuteta lopettamalla kesken.


Hiihtokelit ovat kyllä suosineet, vaikkakin melkein suojan puolella ollaan täällä etelässä käyty. Muut hiihtäjät tuntuivat vähän vieroksuvan mun viimekertaista hiihtoasua, en kyllä ymmärrä miksi? ;-) Lukemisetkin rullaavat ihan hyvään tahtiin, puolet alkaa pikku hiljaa olla takana ennen kirjoituksia... Olen lukenut ma, ke ja pe fysiikkaa ja HBL:n vanhoja lehtiä sekä ti ja to kemiaa ja lyhyttä matikkaa. Aika jännä, että vaikka luen kemiaakin jo oikeastaan kunnolla kolmatta kertaa, tulee silti vain huomattua ja opittua uusia asioita. Sitten, kun perusasiat on tarpeeksi hyvin hallussa, on aikaa ja resursseja kiinnittää huomiota pienempiin asioihin. Ja niissähän ne erot tehdään! Vähän epävarmat fiilikset oman osaamisen suhteen, mutta edessä on onneksi vielä pisin yhtämittainen lukujakso 25.3.-22.5. Se on 86 päivää pääsykokeeseen! :) Ensi viikon ke olisi musiikin diplomikonsertti, johon on ihan hurjasti biisikuvioita viimeisteltävänä.



Dieettikin on enemmän kuin lähellä loppuaan, nimittäin ensi viikon sunnuntaina lähtee uusi ruokailu- ja saliohjelma. Saliohjelmassa paneudutaan takaisin lyhyempiin sarjoihin ja massaliikkeisiin. Ruokapuolella aloitan ihan uuden kokeilun, josta olenkin neuvotellut useiden asiaa enemmän tutkineiden kanssa... Otan salipäiviksi (4kpl/vk) kaloreita +500kcal ja muiksi -500kcal. Tekee siis viikkotasolla +500kcal, joten painon pitäisi nousta hyvin maltillisesti. Kiinnostaa nähdä, miten käy. En edes muista enää, miltä tuntuu mennä hyvin hiilaritankattuna salille! Lupailin vähän sitä ennen-jälkeen-kuvatsydeemiä, mutta odotan ensin teiltä jonkinlaista kannatusta asialle... :)


2 kommenttia:

  1. Hihii, meillä on samanlaiset hatut! Mitä karvalakkibodareita... :D

    Kalorivaihtelut kuulostaa ihan hyvältä. Uskon, että tolla tulee tuloksia varsinkin jos ne +500kcal sijoittaa treenin päätteeksi ainakin suurimmaksi osaksi. Ja kuvia hei, hetitännenyt! Tahtoo nähdä.

    Ja ei muuta kuin tsemppiä! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joo, tää karvalakki on olennainen osa meidän uskottavuutta! ;-)
      Toivon myös, että toimii. Tai siis varmasti toimii, mutta toivon, ettei tule liikaa ylimääräisiä.

      Kiitän ja samaa toivotan! :)

      Poista