lauantai 29. syyskuuta 2012

Avaimet menestykseen

"What is worth doing is worth doing well!"
 Omakohtaisen kokemukseni mukaan johonkin pyrkimiseen ja siinä onnistumiseen on monia keinoja. On ihmisiä, jotka ovat tarpeeksi hyviä/älykkäitä juuri siinä, missä haluavatkin, ja pääsevät siten helposti tavoitteeseensa. Minä ja moni muu ei varmaan kuulu tähän kastiin, joten jokaisella on edessä pohdinta siitä, MITEN minä pääsen tavoitteeseeni. Henkilökohtaisesti en ole sitä mieltä, että se paljon puhuttu itseensä uskominen on se pääasia, vaikka tietystihän se nostattaa motivaatiota. Omalla kohdallani eteenpäin jokaisella elämänalalla ja asialla ajaa ajatus siitä, että tuskinpa mitään tulee ikinä saavutettuakaan, ellei sen eteen oikeasti tehdä jotain. Ajattelen siis usein "en ole tarpeeksi hyvä nyt, mutta asiaa auttaa ainoastaan se, että jatkan sitä mitä teen". Ihan sama katsooko sitten omaa peiliänsä, koepaperiansa tai vaikka ihmissuhteitansa, mutta tämä ajatus on se kantava voima. Pieleen menneen asian jälkeen tulee siis ajatella, että en ole vieläkään tehnyt tarpeeksi asian eteen. Jos taas menee itseensäuskomisidealla, menettää helposti puhdin ja lannistuu.
 Toisaalta yhä enemmän ja enemmän olen tullut siihen tulokseen, että ehkä tulee vähän liikaa stressattua opiskelupaikkaa ja treenejä, ts. tulevaisuutta yleensäkin. Kunhan toiveidensa eteen tekee töitä, niin kyllähän ne siitä ajan kanssa. Ei ehkä heti, mutta joskus. Itseni on ainakin hyvä muistaa elämän olennaiset asiat; aina se ei ole oma napa.

Dreamjob?

VIIKON TREENIT
ma - pk-lenkki 28min
ti - kuntosali (jalatkädet)
ke - HASfit kuntonyrkkeily 30min
to - lepo
pe - kuntosali (rintaolatselkä)
la - "crossfit" 35min
huomenna su - kuntosali (jalatkädet)

sunnuntai 23. syyskuuta 2012

Pettymyksiä


"Oli ihan älyttömän vaikea aamu tänään. En meinannut millään päästä ylös sängystä. Joskus yhdentoista jälkeen kaivoin puhelimen latauksesta, joka näytti uutta sähköpostiviestiä. Avasin mailin, tuli huomautus, että opettaja oli vastannut kyselyyni kemian yo-kokeesta. Avasin Wilman ja viestin.
Sitä fiilistä on tosi vaikea kuvailla, sanotaan vaikka näin, että sängystä ei tehnyt mieli nousta. Tavoite oli tosiaan vähintään M, jopa ehkä E. Hajoilin virheisiini siinä sitten jonkin aikaa, kunnes nousin ylös. Mikä siinä yo-arvosanassa niin sitten hajottaa? Ei kai sen nyt muuten niin väliä ole, komeasti meni läpi, eikä se arvosanani mitenkään tappavan huono ole. Varsinkaan, kun minun matemaattinen pääni on vähän mitä on. Mutta taitaa se kuitenkin osoittaa sen, että tällä osaamisella ei ole lääkikseen asiaa. Tai ainakaan tällä virheidentekoprosentilla. Varmaan jonkin House-jaksonkin ajattelu tuntui jo kamalalta, kun tiesi, että tätä vauhtia ei ole lääkäriksi päätymistä.

Mutta jaa, mikäs siinä sitten neuvoksi? Kemiaa uusimaan keväällä ja isompaa vaihdetta silmään. Viikon päästä alkaa biologian kertaus. Fysiikkaa tulee nyt maanantaista lähtien putkeen oikeastaan koko ajan pääsykokeeseen saakka. (7 ja 8 -kurssit, kertausta, kertauskurssi, kertausta, valmennuskurssimateriaalit). Kemiaa on sitten vain pakko sovittaa myös vähän lukulomaan, vaikka en siihen aiokaan panostaa enää niin paljoa. Sitten kevään kirjoitusten jälkeen 7-8 viikkoa täysipainoista kertausta kaikista kolmesta.

Mä olen jo sanonut, että sisään mennään niin että humisee. Eikä sinne mennä, jos jäädään v*ttuuntuneena sängyn pohjalle angstaamaan heikosti mennyttä yo-koetta."

Ylläoleva teksti on hieman muokattuna omaa käsialaani eiliseltä.
Ruotsi meni ihan okei. Ällää ei enää tule, eikä sen niin väliä. Ehkä se eximia kuitenkin tulee. Jos ei, uusin senkin.

Pakko kyllä sanoa, että en tiennytkään Kotijäätelön tekevän kreajäätelöitä. :')

VIIKON TREENIT
ma - lepo
ti - kuntosali (rintaolatselkä)
ke - pk-lenkki n. 30min
to - kuntosali (jalatkädet)
pe - palauttava kävely 40min
la - funktionaalinen treeni 30min
tänään su - kuntosali (rintaolatselkä)


Päivän lainaus: "Fall down seven times, get up eight."

sunnuntai 16. syyskuuta 2012

Luovutin


Onhan se myönnettävä. Ja oikeastaan minun takiani kaverinikin luovutti. En tiedä, mitä olette mieltä, mutta omasta mielestäni oli kyllä hyvä ratkaisu.
Ainiin, verta siis luovutin. Ja sain kaverini mukaan. Mitä oikein luulitte?


Käväisin lauantaina myös keräämässä Nälkäpäivään. On ollut muutenkin tällä viikolla parit päivystykset. Yo-kokeet ovat nyt virallisesti alkaneet - ei ihan toivotulla tavalla. Ruotsin kuuntelun kanssa kävi ihan niin kuin pelkäsinkin, ja alustavin pistein lähti ainakin 14p preliin verrattuna... eli bye bye laudatur. Noh, leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä. Mikään ei ole vakavaa ennen ensi toukokuun loppua, jolloin sitten ollaankin niin vakavia... Ehkä ensi viikon postauksessa on vähän laajempi höpötys yoista, kun kemia ja ruotsikin kokonaisuudessaan on ohi. Alle viikko dieetin alkuun.

VIIKON TREENIT
ma - pyöräily nopea 35min
ti - kuntosali (rintaolatselkä)
ke - lepo
to - rauhallinen kävely (verenluovutuksen vuoksi) 45min
pe - kuntosali (jalatkädet)
la - kuntosali (rintaolatselkä)
huomenna su - kuntosali (jalatkädet)

ps. Saa kutsua nykyään myös enoksi. Ja pian kummisedäksi.

sunnuntai 9. syyskuuta 2012

TJ100 ja paineita

Huppista keikkaa, tiistaina alkaisi kirjoitukset tällä täällä hei. Omia paineitaan niitä kohtaan luo se, että olen koko kolme vuotta tähdännyt ruotsista eximiaan, mutta nyt sain prelistä laudaturin... Ja tietystihän sellaisen jälkeen pettyy E'hen, vaikka sekin on jo todella kova ja kuuluu varmasti top 20% kokelaista. Tällä tuurilla kiskon oikeasta kokeesta jonkin cum lauden... :') Noh, ehkä stressin alla työskentelee paremmin.

Kolme cowboyta!
Viikko on ollut.. aika ennalta-arvaamaton ja aikataulu elävä. Fitness Expoonkin lähtö peruuntui, sillä kolmen tunnin yöunilla kumpikaan lähtijöistä ei uskaltautunut rattiin 200km päähän kello 07:00. TJ100-päivä tuli ja meni, kaikki meni ihan jees ja suunnitelmien mukaan. Ehkä vähän arpomista oli tuon juhlinnan suhteen, kun alkuperäiseen paikkaan ei lippujen vuoksi menty.

Kuvan ottanut Mike Sirén, Pakkotoisto.
Kuvassa Nyyssölän Mika, jota olisin kannustamaan Expoon lähtenyt. Kaveri voitti sarjansa aika helposti, minkä lisäksi hän vei myös overall-palkinnon ja best poser awardin. Ei mikään turha kaveri siis! Mikan blogia voi lukea osoitteessa http://www.mikanyyssola.fi/

VIIKON TREENIT
ma - intervalleja 40min
ti - kuntosali (rintaolatselkä)
ke - intervalleja 35min
to - kuntosali (jalatkädet)
pe - kuntosali (rintaolatselkä)
la - lepo
su - kuntosali (jalatkädet)

Päivän lainaus: We are what we repeatedly do.

sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Kello käy


T
imes are getting serious, kuten varmaan jossain kliseisessä leffassa on sanottu. Syyskuu vaihtui, ja kirjoituksiin on enää 1-2,5 viikkoa. Alkaa selkeytyä koko syksyn kuvio senkin malliin, että ajattelin vielä omatoimisesti kerrata kemiaa vapaa-ajallani kertauskirjasta, vaikkakin piti nyt pysyttäytyä vain kouluajalla opiskelussa. Lokakuun ensimmäinen päivä alkaa biologian luvut ja sitä jatkuukin sitten viisi viikkoa, viikko per kurssi. Päätin siis pidättäytyä vain lukion kirjoissa.


Viikonloppu on mennyt erinäisissä kiireissä, mm. eilen olin esiintymässä häissä pianoineni. Lupasin tuon musiikkipostauksen tehdä joku kerta, ja olenkin jo vähän suunnitellut sitä. Jonkinlaista näytettä on luvassa..! Tämä viikonloppu on kuitenkin mennyt nyt juosten, minkä lisäksi eilen illalla iski kevyehkö flunssa päälle. Ei mitään niiskuttelua vakavampaa, mutta oli aika... heikot treenit tänään illalla salilla. Ei ehkä olisi muutenkaan hirveän fiksua treenailla pipinä, mutta minkäs sitä jääräpäisyydelleen voi?


Backstage.

VIIKON TREENIT
ma - intervalleja 30-40min
ti - kuntosali (rintaolatselkä)
ke - lepo
to - kuntosali (jalatkädet)
pe - pk-lenkki 34min
la - kuntosali (rintaolatselkä)
su - kuntosali (jalatkädet)

Dieetti alkaa lähestyä pikku hiljaa, mikä tarkoittaa myös treeniohjelmien ja -metodien muuttumista. Pääpaino siirtyy aerobiselle treenille ja sarjapituudet kasvavat. Talvella treenien määrä saattaa olla jopa 12x/viikko, sillä aamuihin sisältyy sauvakävely ja illalla sitten kunnon treeni.

Päivän lainaus: "Pain makes me grow. Growing is what I want. Therefore, for me pain is pleasure."